דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך דור מאושר 

מאת    [ 10/08/2009 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2458 פעמים ]

כל שיטות החינוך המקובלות כיום נופלות בזו אחר זו. את התוצרים הכושלים אנו רואים כבר היום בעולמנו, כל רגע. הסיבה פשוטה: כדי לחנך דור חדש, אנו צריכים לדעת מה יהיו התנאים שבהם יחיה הדור הזה בעוד עשרות שנים. לצערנו, איננו יודעים אפילו מה יקרה בעוד רגע. וכך, בהעדר יכולת לראות את הנולד, העולם נופל שוב ושוב ונכשל עם שיטות החינוך שלו, וכל דור נעשה גרוע ומסכן יותר מקודמו.

לכן, חינוך מפקידים בידי האנשים שמסוגלים לראות את התכונות שהדור החדש יצטרך בעתיד. ומה אם המחנך אינו בעל השגה רוחנית? עליו לציית לעצות המקובלים המסבירים כיצד להנחיל את החינוך לדור החדש. אם החינוך יתבצע על סמך עצות המקובלים הרואים את הנולד, ויועבר בצורה הנכונה, ההצלחה מובטחת. הילדים שלנו, הדור החדש, לא ייכשלו כמונו. הם יהיו הרבה יותר מאושרים.

בעולם הזה, אנחנו תמיד טועים
אנו מתקרבים למצב שנקרא "גאולה", כלומר מצב שבו כל העולם יצטרך לעבור שינויים, תיקונים פנימיים. אם נחנך את הילדים שלנו מראש לקראת מה שהם יצטרכו לבצע ולהיות, יהיה להם הרבה יותר קל, בזכות העובדה שהם מקבלים כל דבר כאמת. בתקופת אבותינו, היה חינוך נכון: כל דור חדש היה לומד שיש כוח עליון שמשגיח ומפקח עלינו, ועלינו להכיר את הכוח העליון הזה ואת חוקי העולם העליון כדי לחיות טוב, נכון, בשלמות ונצחיות.

המשוואה פשוטה: אם משיגים את העולם העליון, לא טועים. ואילו כך, אנו תמיד טועים, במוקדם או במאוחר. רק מי שרואה מה הם באמת הכוחות שפועלים עליו, ומהו תוצר פעולותיו, יכול לא לטעות. על ידי חוכמת הקבלה, אנו פותחים את העולם העליון בפני הילד ומספקים לו כלים להתמודדות ולהבנה של העולם הזה והעולם העליון. אנו פוקחים את עיניו.

ומה עם החינוך ה"רגיל"? כמובן שילד צריך לקבל גם את החינוך הזה. ילד חייב לדעת באיזה עולם ובאיזו חברה הוא חי. הוא צריך להכיר את החוקים שפועלים בעולם, כמו חוקי הפיזיקה והכימיה. הילד צריך להכיר את העולם הזה ואת העולם שמנהל את חייו, העולם הרוחני.

"לתקן את העולם, פירושו לתקן את החינוך" (יאנוש קורצ'ק)
חינוך על פי חוכמת הקבלה יאפשר לנו לראות בעוד עשר שנים דור אחר. הילדים שלנו יהיו מאושרים, ידעו באיזה עולם הם קיימים, ידעו מה יוצא מכל פעולה שלהם ולכן הם יבצעו את כל הפעולות, המחשבות, הכוונות והיחסים ביניהם בצורה הכי נכונה וטובה, כך שהם פשוט יהיו מאושרים.

כאשר ההתנהגות של בני האדם תהיה נכונה, גם הטבע יתייחס אליהם בצורה נכונה. לא יהיו בעיות אקולוגיות בעולם, שנאה בין אנשים, מחלות, עינויים, ייאוש וסמים. כל הדברים האלו יעלמו לחלוטין מהעולם. וזה יכול להתקיים רק בתנאי שהאדם רואה באמת את כל המציאות. לכן ההשגחה העליונה הכינה עבורנו את המסלול הזה, ועל ידי הייסורים מביאה אותנו להחלטה הזו, לנחיצות לפתוח את העיניים.


באשר לאופן הלימוד, הרב לייטמן נוקט עמדה ברורה: "אני חושב שכל דבר שאנו מעבירים לגדולים, ללא יוצא מן הכלל, יכול להתקיים גם בין הילדים, לגיל אין משמעות". בדיוק מסיבה זו, עלינו לתת לילד הקטן את אותה חוכמת החיים שאנו נותנים לאדם המבוגר. הילדים יכולים לספוג בקלות את העניין האלוקי, הרוחני, שכר ועונש והשגחה. אלו דברים מאוד טבעיים, ולילד קל יותר לקבל אותם מאשר למבוגר, שלאורך חייו "ניפחו" אותו עם כל מיני סטיגמות.

כשנלמד איך לפעול יחד בצורה נכונה, טובה, בערבות, בחברות, באהבה, נוכל להתאחד עם הבורא, להגיע לדביקות עימו ולהעביר את כל החוכמה הזו, חוכמת הקבלה, לילדינו, כך שיגדלו טובים, מאושרים ומשפיעים על סביבתם לטובה.


חינוך
קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב